ניתוחים אסתטיים לבני נוער

הנושאים במאמר

אנו נוטים לחשוב שניתוחים פלסטיים הם מנת חלקן של נשים בגילאי 35 ומעלה, אך האמת היא שניתוחים אסתטיים מבוצעים אצל נשים וגברים בכל הגילאים, ובעשור האחרון ניתוחים לשיפור המראה מבוצעים גם אצל בני ובנות נוער.
הנושא של דימוי גוף וההשוואה שאנו עושים למראה של נשים וגברים אחרים קיים בכל הגילאים ובעיקר אצל בני נוער. עם החשיפה לרשתות החברתיות ולכוכבי הטיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק וכו׳, בני נוער ומתבגרים נחשפים לדימויי גוף חדשים ועדכניים ורוצים להתאים את עצמם למילה האחרונה.

עובדה זו מובילה נערים ונערות להשקיע יותר בנושא הדיאטה והפעילות הגופנית, וכן בנושא הלבוש. לא סתם רואים היום בני נוער ש״נראים כמו מבוגרים״ – זאת מפני שהם מקבלים את דימוי הגוף שלהם מוקדם מבעבר והם נחשפים לדמויות שונות בעלות מראה מגוון.

אם אצל נשים וגברים בני 35 ומעלה ניתן לראות מגוון של ניתוחים וטיפולים אסתטיים הננקטים כדי לשפר את מראה הגוף, אצל מתבגרים ניתן לראות מספר מצומצם יותר של טיפולים.

אצל בני ה35 ומעלה נוכל לראות הזרקות של חומרים להעלמת קמטים, טיפולי פנים למיניהם כמו מתיחות עפעפיים וטיפולי גוף שבאים ״להחזיר את הגוף למה שהיה״ כמו מתיחת בטן או מתיחת ירכיים לאחר לידה או ירידה מסיבית במשקל.

עיקר הטיפולים האסתטיים שמתבגרים עוברים הם ניתוחים שמטרתם להביא להשלמה עם מראה הגוף ולהגיע למצב בו הם דומים לכל השאר, ולאו דווקא שואפים להיראות כמו מישהי או מישהו אחר, ולא שואפים להתבלט בנוף.

אילו ניתוחים בני ובנות נוער עוברים

ניתוח אחד שמתבגרים עוברים וניתן לומר שהוא חוצה מינים ולא מאפיין נערים או נערות הוא ניתוח אף

ניתוחים למתבגרים
ניתוחים אסתטיים לנערות ונערים

ניתוח אף למתבגרים

ניתוח אף ניתן לבצע החל מגיל 16 מאחר וזה הגיל הממוצע בו הפנים כבר מעוצבות יחסית ואין צפי שישתנו עוד הרבה.
ניתוח אף למתבגרים בא לשנות את מראה האף, לרוב להקטין אותו, ולעיתים פשוט כדי לשנות את הצורה ולהגיע לצורה חדשה ושונה מזו הקיימת.
ניתוח אף הוא בין הניתוחים האסתטיים הפופולריים בארץ ובעולם ומדובר בניתוח בטוח, כאשר מבוצע אצל מנתח מקצועי, שלרוב אינו מביא איתו סיבוכים או תקלות.

ניתוחים שמאפיינים בעיקר נערות הם ניתוחי חזה למיניהם. לרוב כשחושבים על ניתוחי חזה לשיפור המראה חושבים על ניתוח להגדלת חזה, אך נערות סובלות מבעיות דימוי גוף גם עקב חזה גדול יתר על המידה שמביא להערות פוגעניות החל מגיל צעיר וכן ניתוח חזה לתיקון חזה א-סימטרי.

הגדלת חזה למתבגרות

ניתוח הגדלת חזה ניתן לעבור החל מגיל 17. את רוב ניתוחי הגדלת החזה מבצעים ע״י שימוש בשתלים. השתל מוחדר מעל או מתחת לשכבת השריר, בהתאם להחלטת הרופא ולהחלטה האישית של המטופלת, ומומלץ לקרוא על הנושא לפני.
חשוב לזכור שבעוד התוצאה מהגדלת חזה בשתל נראית טוב ומשפרת מאוד את המראה, מדובר בניתוח שדורש תחזוקה והחלפת שתלים לאחר 10-12 שנה. נכון, כשרוצים לעבור את הניתוח ומדמיינים את התוצאה לא חושבים כלכך הרבה שנים קדימה, אך עדיין ראוי לזכור שלא מדובר בניתוח שמחזיק לנצח, אלא בכזה שמצריך ביצוע חוזר שלו לאחר תקופת זמן עם הוצאת השתלים והחלפה שלהם, וכן מעקב שהסתגלות הגוף לשתלים היא חיונית וחיובית.
למתבגרות בעלות עודף משקל מסויים ניתן לבצע הגדלת חזה בשומן עצמי, שהיא הגדלת חזה שיכולה להתבצע גם ללא שתל ובמהלכה מבצעים שאיבת שומן מאזור אחד בגוף, לרוב הירכיים או המתניים, ואת השומן הזה מזריקים לרקמת השד. השומן שהוזרק נטמע בחזה, מגדיל אותו והופך לרקמה אותנטית של השד.

הקטנת חזה למתבגרות

הקטנת חזה הוא ניתוח אסתטי בעל פן רפואי ומנטלי למתבגרות. חזה גדול בגילאי ההתבגרות מושך תשומת לב רבה ולכן עלול ליצור מתח נפשי, אי קבלה של הגוף ובעיות ביטחון שונות שעלולות להוביל להימנעות מפעולות יומיומיות כמו השתתפות בפעילות גופנית, אי הורדה של חולצה בים, הימנעות מריצות ועוד.
מבחינה רפואית חזה גדול יתר על המידה עלול להוביל לבעיות גב כמו עקמת או כאבי גב, וכן לבעיות שנוצרות עקב חיתוך של החזייה את הכתפיים.

ניתן לבצע הקטנת חזה אצל מתבגרות ע״י שאיבת שומן פשוטה מהחזה, ולעיתים ע״י הסרה של רקמות שד, הכל תלוי בהיקף בו רוצים להקטין, בגודל החזה הנוכחי ובהמלצת הרופא.
אף על פי שנוטים לחשוב שחזה גדול הוא ״ברכה״, לעיתים דווקא מי שחווה את זה יודעת שמדובר בנטל וחשוב לדעת שאין חובה להשלים עם הנטל הזה, אלא ניתן לטפל בו יחסית בקלות.

תיקון חזה א-סימטרי אצל מתבגרות

תיקון חזה א-סימטרי גם הוא ניתוח חזה שנערות מתבגרות עוברות. בדומה לשני הניתוחים הקודמים, מדובר בניתוח שניתן לעבור החל מגיל 17 ומעלה. חזה א-סימטרי יכול לבוא לידי ביטוי בהבדלי גודל מינוריים אשר הינם טבעיים ולרוב אינם חריגים, אך יכול להגיע למצב של שד אחד גדול ושד אחד קטן באופן משמעותי. אין צורך להכביר במילים על ההשפעות של א-סימטריה שכזו בגופה של אישה ושל נערה מתבגרת, במיוחד כשמדובר בחזה, אזור שמושך המון התעסקות ותשומת לב.
כשמדברים על חזה א-סימטרי לא מדברים רק על הבדלי גודל בין השדיים אלא גם על הבדלים בצורה, במראה ואפילו במיקום הפטמות. באם מדובר בהבדלים משמעותיים, ניתן לבצע תיקון ע״י ניתוח.

ניתוחים אסתטיים לנערים מתבגרים

בגזרת הבנים ניתן למנות שלושה ניתוחים אסתטיים שנערים מבקשים לבצע. בראשם עומד ניתוח האף אותו מבקשים מתבגרים לבצע כדי להגיע למראה שלם, אסתטי ויפה יותר. אם בעבר ההסתכלות על ניתוח אף אצל גברים ונערים לא הייתה חיובית, הרי שהיום ההסתכלות היא הרבה יותר מקבלת ומבינה מבעבר.

ניתוחי גניקומסטיה לנערים מתבגרים

ניתוח גינקומסטיה הוא ניתוח להקטנת חזה גברי. פעמים רבות שינויים הורמונליים שקורים בתקופת ההתבגרות אצל נערים משפיעה על התפתחות החזה אצל נערים. השינויים ההורמונליים מביאים להתפתחות של חזה הנראה כמו חזה נשי והוא בולט מעבר לקו הגוף הטבעי. לעיתים ניתן לבצע פעילות גופנית בדגש על שרירי החזה כדי לטפל בתופעה, אך לרוב עולה הצורך לבצע ניתוח פשוט להקטנת החזה ולהסרת רקמות השד העודפות.

ניתוח הצמדת אזניים למתבגרים

אף על פי שההמלצה לבצע ניתוח הצמדת אזניים היא כבר בגילאים צעירים, 6-7, לא אחת אנו רואים מקרים שהבעיה לא טופלה בגיל צעיר ומתבגרים לוקחים אותה איתם לחטיבת הביניים והתיכון. בכל גיל ניתן לעבור ניתוח להצמדת אזניים, החל מגיל 6 ועד גילאים מתקדמים מאוד (אפילו 60 ומעלה).
הניתוח הוא לרוב פשוט מאוד ואינו דורש החלמה ממושכת, ובעיקר המקרים אינו משאיר צלקת הנראית לעין ומביא לשינוי משמעותי במראה הפנים. תוצאות הניתוח להצמדת אזניים משביעות רצון בקרב מטופלים שעברו את הטיפול ובדרך כלל אין תופעות לוואי או סיבוכים שקורים לאחר הניתוח.

באיזו תקופה מתבגרים עוברים ניתוחים אסתטיים

התקופה העיקרית בשנה שבה מתבגרות ומתבגרים בוחרים לעבור ניתוחים אסתטיים היא תקופת הקיץ, בזמן החופש הגדול. תקופה זו מספקת זמן להחלמה מהניתוח ונותנת לתלמידים ולתלמידות לחזור לבית הספר ללא סימני ההחלמה הנלווים כמו שטפי דם, בצקות וכו׳. בנוסף, הבחירה לעשות את הניתוח בתחילת החופש הגדול מביאה לכך שלא עולה צורך להפסיד ימי לימוד.

מה הן הציפיות של מתגברים ומתבגרות מהניתוחים

בדרך כלל נוטים לחשוב שמתבגרים ומתבגרות מושפעים יותר מדי מהשפעות חיצוניות ולכן עולה חשש מסויים כאשר הם מביעים רצון לבצע ניתוח אסתטי לשינוי המראה שלהם.
מחוות הדעת והעדויות שאנו מקבלים נראה דווקא שמטופלים בגיל ההתבגרות מגיעים עם בקשות ריאליות ושפויות, ולא מגיעים עם ציפיות לא ריאליות או כאלו שאינן תורמות לסימטריה הטבעית של הגוף.
בכל מקרה, חשוב להבין שמה שיפה על אדם אחר יפה בגלל שזה מתאים לפרופורציות הטבעיות והספציפיות שלה או שלו. חזה גדול או אף סולד אינם יפים מעצם העובדה שהם יפים, אלא מפני שהם מתאימים למראה הספציפי של אותה בחורה או של אותו בחור. כאשר ניגשים לביצוע ניתוח אסתטי חשוב לזכור שהמראה היפה ביותר הוא המראה הטבעי וזה שנמצא בסימטריה עם שאר הגוף או עם שאר הפנים.

הבטיחות של ניתוחים אסתטיים למתבגרים

ניתוחים אסתטיים פופולריים בעולם כבר שנים רבות ומתקיימים כבר כמה וכמה עשורים. ניתוחים שבעבר נחשבו מסוכנים, או כאלה שהם על הגבול, הלכו והשתכללו והבטיחות שלהם הלכה ועלתה. מלבד השימוש בציוד רפואי מתקדם ומדוייק יותר גם שינויים בטכניקות ניתוחיות מביאות לעלייה בבטיחות של ניתוחים אסתטיים.
העלייה בבטיחות של הניתוחים האסתטיים מובילה גם היא לכך שמתבגרים בוחרים לבצע ניתוחים לשיפור המראה ולהגעה למראה טוב ושלם יותר.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הצרת נרתיק

ניתוח הצרת נרתיק הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצמדת אזניים

ניתוח הצמדת אוזניים אזניים בולטות הן לא משהו שחייבים לחיות איתו. הצמדת אזניים אצל רופא מומחה הוא טיפול פשוט שמקובל לעבור בגילאים צעירים, אך גם מבוגרים יכולים לעבור את הטיפול

לקריאה מפורטת »
עיצוב עצמות לחיים

עיצוב עצמות לחיים עיצוב עצמות לחיים, הרמת עצמות לחיים, מתיחת לחיים. יש שמות רבים לטיפול האסתטי שמשנה את מראה הלחיים, מרים אותן ותורם למראה צעיר, מתוח ואלגנטי. עיצוב לחיים מבוצע

לקריאה מפורטת »
מתיחת פנים
מתיחת פנים

מתיחת פנים בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.במאמר המפורט אנחנו

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
לכסון עיניים
ניתוח לכסון עיניים

העיניים שלנו מביעות הרבה, והן חלק עיקרי ברושם הראשוני שלנו ובתקשורת הלא-ורבלית, זו שאומרת דברים מבלי שנאמר אותם.לא סתם קיימים ניתוחים רבים המטפלים בתחום העיניים

להמשך קריאה »
החלמה ממתיחת בטן
החלמה ממתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן הוא אחד הניתוחים הדרמטיים ביותר. השינוי שניתן להשיג באמצעות ניתוח זה הוא כמעט דמיוני. כל גבר או אישה שבוחרים לבצע את הטיפול

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email