כל מה שחשוב לדעת על החלמה מהקטנת חזה

הנושאים במאמר

ניתוח הקטנת חזה מוגדר אמנם כניתוח אסתטי, אך לניתוח זה ישנם יתרונות רפואיים, פסיכולוגיים וכאלה שקשורים לאיכות החיים, ולא רק למראה החזה.

חזה שגדול יתר על המידה וחורג מהפרופורציות הטבעיות של הגוף משפיע על תחושות הגוף ברבדים רבים.
חזה גדול עלול לגרום לבעיות גב ולשרירי גב, כתפיים וצוואר תפוסים באופן כמעט כרוני שכן משקל החזה הוא הגורם לכאבים אלו. בנוסף, לא אחת נשים בעלות חזה גדול מתלוננות על כאבי כתפיים ופצעים הנגרמים כתוצאה מהחזייה שחותכת בעור.

מבחינה תפקודית ואיכות חיים חזה גדול פעמים רבות מונע מנשים לבצע פעילויות שונות כמו להוריד חולצה בים (בעיקר בגילאי ההתבגרות ושנות ה-20). חזה גדול עלול לפגוע באיכות החיים בכך שישנן בנות הנמנעות מביצוע פעילות גופנית או סוגים שונים של פעילות גופנית עקב משקל החזה, התזוזה שלו ותשומת הלב שהוא מושך. הימנעות זו מפעילות ספורטיבית עלולה לגרום לעלייה במשקל שהיא תופעת לוואי של חזה גדול.
לבסוף, בעיקר בגילאי ההתבגרות, אך לא רק, חזה גדול מושך תשומת לב רבה העלולה לגרור מבטים, הערות ולא אחת גם הצקות ותגובות. הטיפול בחזה גדול משפר מאוד את איכות חייה של המטופלת, במיוחד אם נוסיף לכל אלו את אלמנט המראה במקרה ונשים מסויימות אינן אוהבות את מראה החזה הגדול שלהן.

החלמה מהקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה

בביצוע של ניתוח הקטנת חזה ניתן להוריד כמה מידות חזייה ולהגיע לגודל חזה שתואם את מידותייך ואת רצונותייך, וכן שיתאים לפרופורציות הטבעיות של הגוף.

ככלל, ניתוח הקטנת חזה מבוצע ע״י שתי פרוצדורות עיקריות.

הראשונה היא הסרה של רקמות שד מתוך החזה ולאחר מכן תפירה של השד ולעיתים גם מיקום הפטמה במקום חדש התורם למראה חזה זקוף ועומד. אם עולה צורך ניתן לבצע גם הקטנה של עטרת הפטמה ו״להצעיר״ את מראה החזה.

פרוצדורה נוספת המבוצעת לעיתים בעת הקטנת חזה היא שאיבת שומן. החזה בנוי מרקמות שד, רקמות שומן וכן בלוטות וצינוריות חלב שונות.

בעת ניתוח הקטנת חזה השאיפה היא לפגוע כמה שפחות בבלוטות ובצינוריות החלב, אך אין בעיה להסיר מרקמות השד או מרקמות השומן.

באם יש רקמות שומן רבות ניתן להסיר אותן או פשוט לבצע שאיבת שומן (כחלק מהקטנת החזה) שתביא לירידה בנפח החזה.

גם במקרה זה לאחר הסרת השומן יבוצע מיקום חדש של הפטמה כולל עיצוב של השד.

החלמה מהקטנת חזה

ההחלמה מהקטנת חזה אינה החלמה קשה, אך היא תדרוש ממך מעט מאמצים לאורך תקופה של חודש פחות או יותר.

עיקר הקושי של ההחלמה הוא ביומיים הראשונים. רוב הרופאים לא משאירים את המטופלת לאישפוז שאורך יותר מכמה שעות, אך אין זה חריג שתתבקשי להישאר ל24 שעות כדי לוודא שלא מתפתח זיהום כלשהו וכן שאין סימנים לא תקינים לאחר הקטנת החזה.

ברוב המקרים הרופא משאיר נקזים בחזה שתפקידם לעזור לגוף להוציא נוזלים למיניהם שמופיעים לאחר הקטנת החזה. בנוסף, תפקיד הנקזים הוא למנוע הייוצרות של בצקות ושלפוחיות. את הנקזים מסירים לאחר 24 שעות או מקסימום לאחר שלושה ימים.

לאחר הניתוח מופיעים שטפי דם על החזה, תהיה נפיחות קלה וכן תחושי מתח בעור של החזה. תחושה של גרד אינה חריגה ולרוב היא מופיעה לאחר ירידת הנפיחות בחזה ויכולה להימשך מספר ימים עד מספר שבועות, משתנה בין מטופלת למטופלת.

מיד בתום הניתוח ידביק הרופא חבישת החלמה מיוחדת שתפקידה לשמור על אזור החתך, לספוג נוזלים נוספים שעשויים לצאת מהחתכים וכן לשמור על סטריליות התפרים.
לאחר הסרת התחבושות מדביק הרופא נייר דבק סטרילי לתקופה של שבועיים ובמהלך תקופה זו אסור לקלף את נייר הדבק ואסור להרטיב אותו. לעיתים תבוצע החלפה של נייר הדבק הסטרילי לאחר שבוע כדי לחדש את הפעולה.

לאחר שבועיים והסרה של נייר הדבק הרפואי תוכלי להתקלח כרגיל, להרטיב את אזור התפרים ולסבן אותו. מאוד חשוב לבצע פעולות אלו בעדינות כדי לא לפגוע בתפרים או בתוצאת הניתוח.
הגבלות נוספות שיהיו עלייך בשבועיים שלאחר הניתוח הן לא לבצע פעולות הדורשות שימוש בשרירי החזה וכן לא למתוח את הידיים יותר מדי. המתח שנוצר על החזה עלול לפגוע באיכות ההחלמה ולכן מומלץ לא להרים משקל ולא לבצע פעולות מאומצות הכוללות את פלג הגוף העליון.

לאחר כשבוע עד עשרה ימים ניתן יהיה לחזור לשגרה רגילה כולל לחזור לעבודה, אך עדיין תתבקשי לא לשוב לפעילות גופנית. תוכלי לשוב להתאמן לאחר חודש מהקטנת החזה וזאת תוך תשומת לב רבה לאזור החזה שכן הגוף עדיין מחלים.

לאחר ההחלמה מהקטנת חזה

לאחר ההחלמה מהקטנת חזה סביר שתחושי ששרירי הגב, הכתפיים והצוואר מתרככים ומשתחרים. חתכים או פצעים שנוצרו מהמשקל הרב שהחזייה נשאה יחלימו ויתאחו בהדרגה והפעילות הגופנית תהפוך קלה יותר.

בנוסף, סביר שתיאלצי לחדש את מלתחת החולצות שלך שכן יש לך חזה חדש בעל פרופורציות וצורה חדשות.

התוצאות לאחר ההחלמה מהקטנת חזה

את התוצאות מהקטנת החזה תוכלי לראות כבר כמה ימים לאחר הניתוח, אך אלו אינן התוצאות הסופיות. תהליך ההחלמה שהגוף עובר הוא ארוך יחסית ועשוי לקחת מספר חודשים ואפילו שנה. גם בזמן שתרגישי שחזרת לעצמך ושאת מסוגלת לעשות הכל, החזה עדיין מחלים, צורתו משתנה וכך גם התחושה שלו. כשלושה חודשים עד שנה מתום הקטנת החזה תוכלי לחזות בתוצאות הניתוח וליהנות מהחזה החדש שלך.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
גניקומסטיה - הקטנת חזה גברי
גניקומסטיה

גניקומסטיה – הקטנת חזה גברי גניקומסטיה הוא טיפול מאוד פופולרי בקרב נערים וגברים שסובלים ממראה החזה שלהם. מדובר בניתוח מהיר להקטנת חזה גברי במהלכו נפטרים מהרקמות העודפות.כתבנו מאמר מפורט הכולל

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
עיבוי שפתיים

עיבוי שפתיים שפתיים עבות נחשבות חושניות ויפות בתרבויות רבות, וכמובן בתרבות המערבית. עיבוי שפתיים היא פעולת הזרקה פשוטה שכאשר מבוצעת טוב, נראית טבעית לחלוטין ומביאה לשינוי משמעותי במראה הפנים. חומצה

לקריאה מפורטת »
הזרקת שומן עצמי לפנים

הזרקת שומן עצמי לפנים שומן שמצטבר באזורים לא רצויים בגוף יכול לשמש כחומר מילוי מדהים וטבעי שמעלים קמטים, מחליק את עור הפנים ונשאר שם לנצח בלי הצורך לבצע מילוי חוזר

לקריאה מפורטת »
פילינג עמוק והצערת פנים

פילינג להצערת הפנים לא הרבה מכירים את התוצאות המדהימות שפילינג יכול לספק. פילינג כימי או פילינג עמוק הוא פרוצדורה רפואית שמביאה להצערת פנים, העלמה של כתמי גיל, קמטים ואפילו צלקות.

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
לכסון עיניים
ניתוח לכסון עיניים

העיניים שלנו מביעות הרבה, והן חלק עיקרי ברושם הראשוני שלנו ובתקשורת הלא-ורבלית, זו שאומרת דברים מבלי שנאמר אותם.לא סתם קיימים ניתוחים רבים המטפלים בתחום העיניים

להמשך קריאה »
השתלת עור
ניתוח השתלת עור

מקרים רבים לאחר תאונות או מקרי כווייה עולה הצורך לבצע ניתוח השתלת עור. השתלת עור הוא ניתוח אסתטי ורפואי הבא לשחזר את העור במקום אחד

להמשך קריאה »
ניתוחים אסתטיים לגיל הזהב
ניתוחים אסתטיים לגיל הזהב

בעקבות העלייה בתוחלת החיים ובאיכות החיים אנו רואים יותר ויותר גברים ובעיקר נשים בגיל הזהב הפונים ופונות לטיפולים וניתוחים אסתטיים לצורך שיפור המראה והתחושה. בניגוד

להמשך קריאה »
ניתוח לתיקון פזילה
ניתוח לתיקון פזילה

פזילה מופיעה אצל 2%-4% מהתינוקות הנולדים ולרוב היא עוברת עד גיל 8 שבועות. במידה והפזילה נותרת לאחר גיל 8 שבועות יש צורך לפנות לרופא עיניים,

להמשך קריאה »
המסת שומן
המסת שומן

לא רבים יודעים, אך רקמת השומן של הגוף שלנו מתפתחת עד גיל 20 בערך, ומגיל זה והלאה היא רק משנה את נפחה.כמות תאי השומן בגוף

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email