החלמה מהחלפת שתלים בחזה

הנושאים במאמר

אם עברת ניתוח הגדלת חזה בעזרת שתלים את בוודאי יודעת שלאחר תקופה מסויימת עולה הצורך לבצע החלפה של השתלים או הוצאה שלהם, תלוי בבחירתך.

שתלי סיליקון, ובמיוחד שתלים שיוצרו לפני עשור או יותר, הם עצם זר בגוף שאמנם נטמעים בצורה טובה ברוב המקרים, אך בכל זאת מהווים עצם זר שהגוף לא יודע להתמודד איתו. לאחר בין עשר ל-15 שנים עולה הצורך לבצע החלפה של השתלים ולחדש את הגדלת החזה שעברת.

ההחלמה מהחלפת שתלים בחזה צפויה להיות דומה להחלמה שעברת בניתוח הראשון כאשר לעיתים ההחלמה מהניתוח עשויה להיות קלה יותר כתלות בסיבה להחלפת השתלים.

למה להחליף שתלים בחזה

החלפה של שתלי סיליקון (או שתלי מי מלח) בחזה נובעת מאחת משתי סיבות – סיבה רפואית וסיבה אסתטית. החלמה מהחלפת שתלים גם היא שונה בין שתי סיבות החלפת השתלים.

החלפת שתלים מסיבה אסתטית

שתלים לחזה נוטים לשנות את מראה השד עם הזמן. זה נוצר מפני שאיכות העור והאלסטיות משתנה עם השנים ולכן במקרים של שתלים גדולים בעיקר, נוצרת משיכה של השתל כלפי מטה ושינוי במראה השד.
בנוסף, השד משתנה עם הזמן וכך גם שד המכיל שתל. התפתחות הקופסית בתוך השד עשויה להשתנות עם הזמן ועקב כך להביא למצב של שינוי מראה השד, שינוי מיקום השתל וכן שינוי איכות העור.

סיבות אלו מביאות נשים רבות לבצע החלפה של שתלים לאחר עשור או מעט יותר. החלפת השתלים מחדשת לחלוטין את מראה החזה, מרעננת אותו ומחזירה אותו להיראות צעיר ומושך.

החלמה מהחלפת שתלים בחזה
החלמה מהחלפת שתלים בחזה

החלפת שתלים מסיבה רפואית

בוודאי שמעת על התקשות קופסית בחזה. כאשר שתל מוחדר לחלל השד הרופא יוצר כיס. הרקמה שמתאחה בתוך השד נקראת קופסית והיא זו שמחזיקה את השתל במקומו. לעיתים נוצר מצב שהקופסית שהתפתחה הולכת ומתקשה ובמקום שתהיה רקמה בריאה בפנים השד נוצר מצב של רקמה צלקתית שמשנה את מראה השד, את התחושה שלו ואף עלולה להיות מסכנת.
מצב זה אינו נוצר עקב החלמה לא טובה, ולמעשה לא ידוע על סיבה אחת בגללה זה קורה.
נשים שהגיעו למצב של התקשות קופסית נאלצות לעבור החלפה או הוצאה של השתלים, ללא קשר לכמה זמן השתלים נמצאים בגופן. במקרה של החלפת שתלים לאחר התקשות קופסית יש צורך לבצע שינוי גם ברקמה הצלקתית שנוצרה בתוך השד. לעיתים יש לבצע חתכים ברקמה הצלקתית ולעיתים יש צורך להסיר אותה לחלוטין.

סיבה רפואית נוספת להחלפת שתלים בחזה היא שתל פגום. שתלים פגומים עלולים להקרע בתוך הגוף ובמקרים קלים יותר פשוט לשנות את צורתם ואת מיקומם בשד. מקרים אלו דורשים התערבות רפואית ולכל הפחות פגישה אצל רופא כירורג שיפרט את הסכנות ואת האופציות העומדות בפנייך.

החלמה תלויה בסיבה להחלפת השתלים

החלמה מהחלפת שתלים בחזה משתנה בין מטופלת למטופלת וכן משתנה בין סוג הטיפול הנבחר.

במקרה ובחרת לבצע הוצאה של השתלים ולא לבצע החלפה סביר שתיאלצי לעבור גם הרמה קטנה של החזה בכדי לשמור על מיקום יפה ואסתטי, אף אם החזה קטן יותר מהחזה שהיה עם השתלים.

ההחלמה מהוצאה של השתלים ללא החלפה צפויה להיות קלה יחסית וכל תופעות הלוואי של החלמת הגוף יעברו בתוך שבוע פחות או יותר.

החלמה לאחר הוצאת השתלים והחלפה שלהם בשתלים חדשים צפויה להיות דומה להחלמה שחווית בניתוח הראשון ונשים רבות מדווחות על החלמה קלה ומהירה יותר. ככל הנראה זה נוצר מפני שהגוף אינו צריך להתרגל לעצם חדש בחזב מאחר והוא התרגל לכך בעשר השנים האחרונות.

במקרה ואת נאלצת לעבור החלפה או הוצאה של השתלים בעקבות התקשות של קופסית ההחלמה תלויה במידת הקושי של הקופסית ובהיקף הטיפול שנדרש לבצע כדי לתקן את הקופסית שהתקשתה. אם עולה הצורך להסיר את הקופסית לחלוטין הרי שהרופא צריך לבצע הסרה של רקמות בתוך השד, דבר שעשוי להאריך מעט את תקופת ההחלמה ולהפוך אותה למעט קשה יותר. במקרים בהם יש צורך רק לבצע חתכים קלים בקופסית שהתקשתה ללא צורך להסיר חלקים ממנה, ההחלמה תהיה קלה יותר.

ההחלמה לאחר החלפת השתלים

ההחלמה מהחלפת שתלים מתחילה בתום הניתוח. רוב המנתחים יעדיפו לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית (זה אומר שאת ישנה, אך נושמת בכוחות עצמך וללא צורך ברופא מרדים), וכך להקל על ההחלמה מהניתוח. לאחר הרדמה מלאה על הגוף להתאושש גם מההרדמה ולכן זה מאריך את ההחלמה מהניתוח.

לאחר הניתוח תישארי להשגחה של מספר שעות ולאחר מכן תשוחררי לביתך. השיחרור מבוצע עם מלווה בלבד מפני שאסור לכך לבצע פעולות הכוללות שיקול דעת לאחר הרדמה כמו נהיגה ברכב.
בחלק מהניתוחים, כתלות בתגובת הגוף, משאירים נקזים בחזה שיעזרו לגוף להיפטר מנוזלים שונים וכך למנוע הופעה של בצקות או נפיחויות מיותרות. ב24 השעות שלאחר הניתוח תתבקשי לא לבצע פעולות המפעילות לחץ על שרירי החזה כמו הרמה של דברים כבדים, מתיחה של הידיים וכן אסור לרחוץ את האזור למשך 24 שעות.

לאחר הניתוח סביר שהמנתח יניח פלסטר סטרילי על אזור התפר שתפקידו לשמור על נקיון התפר ועל איכותו.

לאחר 24 השעות הראשונות תוכלי להתקלח ולרחוץ את האזור, אך תוך תשומת לב רבה ובלי להפעיל לחץ או מתח על התפר בכדי למנוע פתיחה שלו.
בזמן זה מתחילים להופיע שטפי דם שונים, אדמומיות ובצקות שגורמות לשד לשנות מעט את צורתו, את גודלו ואת גובהו. תופעה זו היא חלק טבעי בהחלמה והיא עלולה להופיע בשד אחד יותר מאשר בשד השני. חשוב לשים לב למראה השדיים לאחר הניתוח ובמקרה ומתקיימת א-סימטריה משמעותית בין שני השדיים יש צורך לפנות לרופא המטפל.

לאחר כשבוע פחות או יותר, תלוי בהרגשה שלך, תוכלי לשוב לעבודה ולשגרה חצי-מלאה המתחשבת בהנחיות הרופא וההחלמה. עיקר הנשים מדווחות שהן חזרו לעבודה לאחר חמישה ימים.

בחודש הראשון להחלמה מהניתוח תישארי עם הפלסטרים הרפואיים במקומם ואין להוריד אותם. במהלך חודש זה תתבקשי לישון ולהסתובב עם חזייה ספורט למשך 23 שעות ביום. תפקידה של החזייה היא להחזיק את החזה וכך להפעיל כמה שפחות לחץ על התפר החדש.
במהלך החודש הראשון תתבקשי עדיין לא להרים משאות כבדים ולא להפעיל לחץ על החזה ועל שרירי החזה. לאחר חודש עד שישה שבועות כבר תוכלי לשוב לפעילות גופנית ולשגרה מלאה.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הקטנת שפתי הפות

הקטנת שפתי הפות – לביופלסטי לביופלסטי, הקטנת שפתי הפות, הוא ניתוח אסתטי שמשפר משמעותית את מראה הפות. זה טיפול פשוט שגורם לפות לשוב ולהראות אסתטי ונקי, אינו דורש החלמה ארוכה

לקריאה מפורטת »
הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הסרת משקפיים בלייזר היא פעולה מהירה שאורכת כמה דקות. במאמר שכתבנו תוכלו לקרוא על בדיקת ההתאמה לטיפול, על השיטות השונות להסרת משקפיים, המחיר והשתתפות קופות החולים בתשלום.

לקריאה מפורטת »
העלמת סימני מתיחה

העלמת סימני מתיחה האם ידעת שאת סימני המתיחה הורודים-לבנים ניתן להעלים? יש לא פחות מ-6 סוגי טיפולים להעלמת סימני מתיחה כך שבטוח תוכלי להיפטר מהם ולהשיב לעור את המראה החלק

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
העלמת ורידים ונימים

העלמת ורידים ונימים מהפנים והרגליים ורידים ונימים מופיעים ברגליים ובפנים אך לא רק. נימים בפנים וברגליים מופיעים עקב בעיה במסתמים המשנה את זרימת הדם. במאמר שכתבנו תוכלו להבין את התופעה,

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה מפילינג עמוק
החלמה מפילינג עמוק

פילינג עמוק לפנים הוא אחד הטיפולים, ואולי היחיד, שמצליח להצעיר ולהבריא את עור הפנים באופן כלכך משמעותי. במהלך פילינג עמוק מוסרות השכבות החיצוניות של העור

להמשך קריאה »
השתלת עור
ניתוח השתלת עור

מקרים רבים לאחר תאונות או מקרי כווייה עולה הצורך לבצע ניתוח השתלת עור. השתלת עור הוא ניתוח אסתטי ורפואי הבא לשחזר את העור במקום אחד

להמשך קריאה »
מתיחת בטן בטורקיה
מתיחת בטן בטורקיה

ניתוח מתיחת בטן הוא בין הניתוחים שצוברים פופולריות בישראל בשנים האחרונות. הסיבה לפופולריות הרבה שלו נעוצה בתוצאה המפתיעה שהוא מביא עמו. בניתוח אחד ניתן להגיע

להמשך קריאה »
החלמה מניתוח אף
החלמה מניתוח אף

ניתוח אף הוא בין הטיפולים האסתטיים הנפוצים בארץ ובעולם. ניתוח אף הוא בין הניתוחים שמביאים לשינוי דרמטי במראה הפנים של המטופלת או המטופל שעוברים אותו.האף

להמשך קריאה »
לכסון עיניים
ניתוח לכסון עיניים

העיניים שלנו מביעות הרבה, והן חלק עיקרי ברושם הראשוני שלנו ובתקשורת הלא-ורבלית, זו שאומרת דברים מבלי שנאמר אותם.לא סתם קיימים ניתוחים רבים המטפלים בתחום העיניים

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email