החלמה ממתיחת פנים

הנושאים במאמר

מתיחת פנים הוא אחד מהניתוחים שאופייניים לנשים בגיל השלישי, אך לא רק. מדובר בניתוח שמחזיר את מראה הפנים עשור או יותר קדימה ומביא לתוצאות מפתיעות ומרשימות.
החלמה ממתיחת פנים אינה קשה, אך חשוב להכיר את כל הדברים החשובים ואת הטיפים להחלמה מיטבית שתשמור על איכות מתיחת הפנים למשך שנים ותמנע הופעה של צלקות או סיבוכים.

ניתוח מתיחת פנים כולל מתיחה של כל רקמות הפנים, העמוקות והחיצוניות גם יחד וכך מביא לתוצאות טובות.

בעבר ניתוח מתיחת פנים בוצע רק על שכבות העור החיצוניות, ללא מתיחה של רקמות שומן ושרירים אשר נמצאים בעומק הפנים, ולכן פעמים רבות התקבלו תוצאות שנראו ״מנותחות״ או ״מופתעות״. היום זה לא המצב ובהחלט ניתן לומר שמתיחת פנים מחזירה את הגלגל לאחור ומביאה למראה צעיר שגם נשמר לאורך שנים קדימה.

החלמה ממתיחת פנים

כאמור, הניתוח עצמו אינו ניתוח מורכב, וכך גם תהליך ההחלמה, אך חשוב להקפיד על הנחיות ההחלמה כדי למנוע סיבוכים למיניהם וכן כדי לשפר את תוצאת הניתוח.

ככל שההחלמה ממתיחת הפנים תהיה איכותית יותר, כך התוצאה תהיה טובה יותר ותישמר לאורך זמן.

אחרי מתיחת פנים

אחרי מתיחת הפנים סביר שתחושו מתח בעור הפנים. יכול להיות שהפנים יהיו נפוחות עקב הצטברות של נוזלים ובחלק מהמקרים, לפי החלטת הרופא, יכול להיות שיותירו נקזים באזורים מסויימים לאורך התפר וזאת כדי לעזור בניקוז הנוזלים השונים וכך להפחית מהלחץ על רקמות הפנים השונות.
את הנקזים מסירים כמה שעות עד 24 שעות לאחר הניתוח לפי החלטת הרופא וכמות הנוזלים.

בתום הניתוח מבצעים חבישה לפנים. החבישה היא הדוקה והיא נועדה להדק את העור וכך למנוע הצטברות של נוזלים או היווצרות של בצקות ונפיחות, ובנוסף, להפחית שטפי דם למיניהם. לחבישה תפקיד נוסף, והוא לספוג נוזלים שונים שיוצאים מאזור התפר.

בעיקר המקרים (אלא אם הרופא מנחה אחרת) החבישה מוסרת כיום לאחר הניתוח ולרוב מוחלפת בחבישות קלות שאינן לוחצות על הפנים אלא רק עוזרות לשמור על התפר נקי וסופגות את שאריות הנוזלים שיוצאים.

טיפים להחלמה מיטבית לאחר מתיחת פנים

  • הטיפ החשוב ביותר הוא להקפיד הקפדה יתרה על הנחיות הרופא. ככל שההקפדה על ההנחיות תהיה טובה יותר כך ההחלמה תהיה מהירה ואיכותית יותר.
  • ההחלמה ממתיחת פנים, ולמעשה, מכל ניתוח אסתטי, חשובה מאוד שכן היא משפיעה על תוצאת הניתוח. לדוגמא, החלמה שלא בוצעה לפי ההנחיות והובילה לדימומים, זיהומים או שטפי דם מיותרים תגרום לתוצאה פחות איכותית מהניתוח.
  • השמירה על הגיינת הפנים ובייחוד הגיינת החתך לאחר מתיחת הפנים היא חשובה מאוד. לאחר הסרת תחבושת הלחץ (כיום לאחר הניתוח) כבר ניתן לשטוף את הפנים ולנקות את החתך. מומלץ לנקות את החתך בעזרת מקל אזניים וסבון וזאת כדי להגיע לכל אזור בין התפרים ולא לאפשר להצטברות של נוזלים להפוך לזיהום. 
  • שמירה על לחות החתך גם היא חשובה – עור יבש נוטה להיסדק, להישבר ולפתח פצעים ולכן מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי חומר מומלץ לשמירה על לחות החתך והתפר ולהקפיד למרוח אותו בעזרת מקלוני אזניים בכל אזורי התפר.
  • לאחר הסרת הנקזים מומלץ לחפוף את השיער ולנקות את הפנים בעזרת סבון תינוקות שהוא סבון שאינו שורף ולא יעורר כאב או אי נוחות לאחר הניתוח.
  • במקרים של כאב ניתן להקל בעזרת שימוש בקרח. קרחונים, שקיות של מזון קפוא או פשוט שקית עם קרח יכולים להועיל מאוד במקרים של כאבים לאחר מתיחת פנים.
  • המנוחה חשובה מאוד. כשבוע עד שבועיים לאחר הניתוח מומלץ לא לבצע שום פעילות מאומצת והכוונה היא גם למשימות ביתיות קטנות למיניהן. לא מומלץ לשכב במיטה כל היום, אלא להתהלך ולהזרים את הדם, אך עם זאת, אין לבצע פעילות מאומצת שעלולה לפגוע באיכות ההחלמה.
  • הפסקת עישון לאחר מתיחת פנים – מומלץ להפסיק לעשן לאחר כל ניתוח אסתטי לתקופה של שישה שבועות, וכך גם לאחר מתיחת פנים.
    כדי להחלים באופן מיטבי יש צורך בזרימת דם מספקת ואיכותית לאזור הניתוח. עישון מכווץ כלי דם ולכן מפחית מכמות הדם שמגיעה לאזור הניתוח, ובנוסף, העישון מחדיר לדם מזהמים למיניהם שפוגעים באיכות ההחלמה של הגוף.
החלמה ממתיחת פנים
החלמה ממתיחת פנים

כמה זמן אורכת ההחלמה ממתיחת פנים

ההחלמה העיקרית אורכת בין שבוע לשבועיים. במהלך תקופת זמן זו תחושי את עיקר הכאבים ואי הנוחות, ובמהלך תקופה זו תוכלי ליטול משככי כאבים כדי להקל על התחושה.

במהלך מספר ימים עד שבוע מתום הניתוח תתבקשי לישון על הגב בתנוחה מעט מוגבהת מתנוחת שכיבה כדי למנוע הצטברות של בצקות בפנים.
לאחר שבועיים ניתן לחזור בהדרגה לפעילות פיזית, לשגרה ולעבודה ולאחר כחודש עד שישה שבועות מיום הניתוח תוכלי לחזור לבצע פעילות גופנית וזאת בהדרגה ותוך תשומת לב מלאה לגוף ולתחושות המתקבלות מהפנים.
את התוצאה הסופית של מתיחת הפנים תוכלי לראות כמה חודשים עד חצי שנה מתום ההליך.

סיבוכים שעלולים להיווצר לאחר מתיחת פנים

כאשר תהליך ההחלמה ממתיחת פנים מבוצע בצורה מיטבית אחוז הסיבוכים יורד באופן דרסטי.
יחד עם זאת, חשוב לזכור שסיבוכים עלולים להיווצר ולכן חשוב להכיר אותם:
לאחר מתיחת פנים עלולים להופיע דימומים, נמק, היפרדות או פתיחה של התפרים, שטפי דם גדולים, חוסר תחושה באזורים מסויימים בפנים (שלרוב עובר לאחר מספר חודשים), צלקת לא אסתטית, עלייה בחום הגוף ועוד.

בכל מקרה שמרגיש לך חריג יש צורך ליצור קשר באופן מיידי עם הרופא המטפל ולא לחכות שהתסמין יעבור.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הצרת נרתיק

ניתוח הצרת נרתיק הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
טיפול בהזעת יתר

טיפול בהזעת יתר הזעת יתר היא אינה גזירת גורל. גברים ונשים שסובלים וסובלות מהתופעה בוודאי ישמחו לדעת שיש לא פחות מ-8 דרכים לטפל בהזעת יתר.חקרנו את השיטות השונות וכתבנו מאמר

לקריאה מפורטת »
הרמת עפעפיים

ניתוח הרמת עפעפיים עפעפיים נפולות משפיעות על מראה הפנים, אך גם על הראייה ועל איכות החיים. הרמת עפעפיים מסירה עור עודף, מותחת את העפעף וכך משפיעה על המראה ועל הראייה.

לקריאה מפורטת »
ניתוח מתיחת בטן

מתיחת בטן מתיחת בטן הולכת וצוברת פופולריות בארץ וזה רק בגלל התוצאות המעולות של הטיפול הזה. לא תאמיני שבטן אחרי לידות, השמנה והרזייה יכולה להיות כלכך מתוחה, יפה ושרירית. כתבנו

לקריאה מפורטת »
הרמת ישבן

הגדלה והרמת הישבן הרמת ישבן, הגדלת ישבן או ישבן ברזילאי הם שמות שונים לאותו טיפול – טיפול במהלכו משפרים את מראה הישבן, נותנים לו נפח ומרימים אותו כך שיראה זקוף,

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
החלמה משאיבת שומן
החלמה משאיבת שומן

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שהולך ונהייה נפוץ בארץ. ישנן דרכים רבות להיפטר מרקמות שומן, כמו המסת שומן בלייזר או המסת שומן בקור, אך שאיבת

להמשך קריאה »
לכסון עיניים
ניתוח לכסון עיניים

העיניים שלנו מביעות הרבה, והן חלק עיקרי ברושם הראשוני שלנו ובתקשורת הלא-ורבלית, זו שאומרת דברים מבלי שנאמר אותם.לא סתם קיימים ניתוחים רבים המטפלים בתחום העיניים

להמשך קריאה »
הזרקת שומן עצמי
הזרקת שומן

הזרקת שומן היא טכניקה יחסית ותיקה בתחום המילויים, אך כיום שומעים עליה יותר ויותר.הזרקת השומן מתבצעת ע״י שומן עצמי של המטופל או המטופלת והיא הדיבור

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email