עודפי עור ואיך נפטרים מהם

הנושאים במאמר

העור שלנו מורכב משלוש שכבות עיקריות הנקראות אפידרמיס (השכבה העליונה), דרמיס (השכבה האמצעית) והיפודרמיס (השכבה העמוקה). תפקידו של העור הוא להגן על הגוף מפני זיהומים ומפגעים חיצוניים והוא עושה זאת ביעילות רבה.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף שלנו והוא מהווה 15% ממשקל הגוף (!). עובי העור משתנה בין אזורים שונים בגוף והוא יכול להגיע לעובי של עד סנטימטר שלם בכפות הרגליים, ובאזורים אחרים כמו באזורי הפנים והצוואר עוביו קטן ממילימטר בודד.

העור הוא איבר גמיש מאוד, ולמעשה הוא נמצא במתח תמידי. המתח הזה הולך ויורד עם השנים, מה שמוביל להיווצרותם של קמטים ולהידלדלות עור.

לעור יש שתי תכונות עיקריות, פלסטיות ואלסטיות. פלסטיות משמעותה הוא שהעור הוא גמיש ומסוגל לשנות את צורתו בלי ״להישבר״ או להיקרע. אלסטיות משמעותה שהעור מסוגל לעבור שינוי כלשהו, לדוגמא מתיחה, ולחזור למצבו המקורי. אלסטיות העור היא זו שמחזירה את העור למקומו לאחר מתיחה או צביטה של אזור מסויים. מידת האלסטיות משתנה בין אדם לאדם, אך היא כללית בכל סוגי העור.

היכולת האלסטית של העור גבוהה, אך גם לה יש גבול שאם עוברים אותו העור כבר לא יחזור למקומו המקורי. כך קורה לאחר לידה ובעיקר לאחר מספר לידות וכן לאחר השמנה מסיבית שמלווה בירידה מסיבית במשקל.

בשני המקרים שתוארו העור נמתח בצורה משמעותית מאוד (מה שמעיד על הפלסטיות שלו), אך המתיחה המשמעותית הזו עוברת את גבול האלסטיות ולכן העור מתכווץ אך אינו חוזר למצב המקורי. מקרים כאלו מובילים למצבים של עודפי עור שמעוותים את מראה הגוף מאחר והם אינם צמודים לאיברים השונים ואינם מציגים את קווי המתאר האמיתיים של הגוף.

אחד האזורים הנפוצים ביותר לעודפי עור הוא הבטן, ובעיקר אצל נשים עקב הריון או הריונות. הריונות מובילים למצב של ״סינר בטני״ – אותה השתפלות של עור בבטן שיכולה להגיע למימדים גדולים כתלות במספר ההריונות, באיכות ואלסטיות העור וכן בגיל.

אך הבטן אינה האזור היחיד בו רואים עודפי עור. עודפים אלו נראים גם באזורי המתניים, הגב התחתון, הירכיים, הזרועות ואפילו הסנטר. 

טיפול בעודפי עור

ניתן לטפל בעודפי עור בעזרת כל מיני תכשירים שמיועדים להשיב לעור את האלסטיות שלו, אך אלו יעילים בעיקר במקרים של עודפי עור מועטים מאוד ובאזורים קטנים, בעיקר בפנים.

טיפולים נוספים שעוזרים להשיב אלסטיות לעור הם אלו שמעודדים את העור לייצר קולגן ואלסטין כמו טיפולים בלייזר או בגלי רדיו, מזותרפיה וכו׳. טיפולים אלו יותר יעילים מהתכשירים השונים, אך יעילותם מוגבלת ולא ניתן להשיב כל עור שהתרחב למימדיו המקוריים.

הטיפול היעיל ביותר וזה שתוצאותיו מוכחות להיפטרות מעודפי עור הוא ניתוח מתיחה. בין אם מדובר במתיחת ירכיים, מתיחת בטן, מתיחת זרועות או מתיחת סנטר.

עודפי עור
עודפי עור – עור מתוח לעומת עור שהתרחב בעקבות הריון, עלייה במשקל או הזדקנות*

כיצד מתבצעים טיפולי מתיחה

טיפולי מתיחה הם פעולה כירורגית המתבצעת בחדר ניתוח ע״י רופא מומחה. טיפולי מתיחה כמו מתיחת בטן נקראים גם היפטרות מעודפי עור, וזו בדיוק הפעולה שמתבצעת – הרופא מבצע חתך בהתאם לאזור בגוף בו נדרשת המתיחה, מותח את העור לרמה האידיאלית והמבוקשת ע״י המטופלת או המטופל ולאחר מכן מבצע הסרה של העור העודף. לאחר הסרת העור מבצעים תפירה של העור לסגירת החתך וכך מתקבלת תוצאה של עור מתוח והדוק שמבליט את קווי המתאר של הגוף.

התוצאות של ניתוחי מתיחה

התוצאות של ניתוחי מתיחה מפתיעים כל פעם מחדש. מאחר והעור פלסטי ובעל יכולת עצומה להימתח, ניתן להסיר כמויות גדולות של עור עודף ולהגיע למצב שבו העור מתוח ומחזיר את הגוף למראה של עשר ואפילו עשרים שנים אחורה. נשים רבות שעברו מתיחת בטן או מתיחת ירכיים מעידות שגם לפני הלידות ובצעירותן הן לא נראו כמו שהן נראות לאחר ניתוח המתיחה. 

אין זה מובן מאליו שלאחר שלוש לידות, או ירידה מסיבית במשקל ניתן להשיב את העור למצבו המקורי, ואפילו להגיע לתוצאות טובות יותר משהיו בהתחלה. תוצאות אלו קורות עקב ההתקדמות המשמעותית שנוצרה בתחום המתיחות והטכניקות השונות שהן היום מנת חלקם של מנתחים אסתטיים רבים בישראל ובעולם.

החלמה מטיפולי מתיחה

ניתוחי המתיחה מביאים לתוצאות מדהימות, אך חשוב לדעת ולזכור שההחלמה מניתוחי מתיחה אינה קלה. ההחלמה יכולה לארוך גם חודש ויותר ובתחילה יהיה קשה לעמוד ולהזדקף (לדוגמא בהחלמה ממתיחת בטן), יורגש כאב באזורים שונים בגוף ולא אחת יורגשו גם גירודים.

תהליך ההחלמה עשוי להיות ארוך מאחר והיפטרות מעודפי עור, חיתוך של העור ותפירה שלו לאחר מכן היא פעולה שלוקח לגוף זמן להסתגל אליה ולהתמודד איתה. מדובר בטראומה לגוף ולכן יש לתת לגוף את הזמן הנדרש כדי לשוב ולתפקד כמו שצריך.

*התמונה באדיבות Designed by brgfx / Freepik

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי הגדלת חזה בשומן עצמי הוא טיפול חדשני להגדלת החזה ללא צורך בחיתוך השד, החדרת שתל, תפירה וצלקות. מדובר בהזרקה של שומן לחזה שמקורו בגופה של המטופלת

לקריאה מפורטת »
מתיחת פנים
מתיחת פנים

מתיחת פנים בעבר מתיחת פנים הייתה משאיר תוצאה ״מופתעת״ או ״מנותחת״. היום, עקב התפתחות הטכניקות והכלים בארץ, הטיפול מביא לתוצאות מדהימות ולא ניתן לדעת שעשית ניתוח למתיחת פנים.במאמר המפורט אנחנו

לקריאה מפורטת »
ניתוח הצרת נחיריים
ניתוח הצרת נחיריים

ניתוח להצרת נחיריים יש כל מיני ניתוחים שמשנים ומשפרים את מראה האף – ניתוח להצרת נחיריים הוא אחד מהם. מדובר בניתוח פשוט במהלכו מקטינים את גודל הנחיריים ומקנים לאף מראה

לקריאה מפורטת »
מתיחת סנטר

מתיחת סנטר והעלמת סנטר כפול במקומות מסויימים בגוף מצטבר ״שומן עיקש״, שומן שלא יורד גם עקב פעילות גופנית או דיאטה, אלא רק בעזרת שאיבה או המסת שומן. הסנטר הוא אחד

לקריאה מפורטת »
מאמי מייקאובר

מאמי מייקאובר מאמי מייקאובר הוא הטיפול המקיף ביותר שניתן לעבור שמשפר את מראה הגוף באופן בלתי נתפש. הטיפול מורכב ממספר ניתוחים ואחריו הגוף נמצא במצב הכי טוב שהוא היה אי

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
סבסוד ניתוחים אסתטיים
סבסוד ניתוחים אסתטיים

תחום הניתוחים והטיפולים האסתטיים התרחב מאוד בשנים האחרונות בעולם בכלל ובישראל בפרט. התרחבות התחום באה לידי ביטוי במספר מישורים, החל מסוגי הטיפולים שניתן לבצע, השיטות

להמשך קריאה »
הגדלת חזה טבעית
הגדלת חזה טבעית

גודל ומראה החזה מעסיק נשים רבות. הדימוי העצמי מעסיק אותנו בסיטואציות רבות ואנו עובדות קשה מאוד כדי להיות מרוצות מהמראה שלנו. החזה הוא חלק אינטגרלי

להמשך קריאה »
המסת שומן
המסת שומן

לא רבים יודעים, אך רקמת השומן של הגוף שלנו מתפתחת עד גיל 20 בערך, ומגיל זה והלאה היא רק משנה את נפחה.כמות תאי השומן בגוף

להמשך קריאה »
צלקות לאחר ניתוח אסתטי
צלקות לאחר ניתוח אסתטי

אחת השאלות הנפוצות שמטופלים ומטופלות שואלים לפני ניתוח אסתטי היא מה לגבי הצלקות? האם נשארות צלקות לאחר ניתוח אסתטי? והאם יראו אותן? נושא הצלקות הוא

להמשך קריאה »
הסרת צלוליט
הסרת צלוליט

צלוליט הוא תופעה שמתרחשת בגוף באופן טבעי והיא מטרידה נשים רבות ברחבי העולם.הצלוליט הוא אותה תופעה שלעיתים מתייחסים אליה כאל ״עור תפוז״. הכוונה היא שהעור

להמשך קריאה »
איפור קבוע - מיקרופיגמנטציה
איפור קבוע

מיקרופיגמנטציה, המוכר בשם איפור קבוע, הוא טיפול אסתטי שמבוצע לרוב בפנים ותפקידו להדגיש את תווי הפנים.בעבר התחום נקרא איפור קבוע, אך השם השתמה בשנים האחרונות

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email