אזורים לשאיבת שומן

הנושאים במאמר

שאיבת שומן היא הליך ניתוחי במהלכו מחדירים לגוף מחט מיוחדת הנקראת ״קנולה״. לאחר החדירה לגוף, לקנולה ישנם שני תפקידים – התפקיד הראשון הוא להזרים לאזור הטיפול חומרים שממוססים שומן והופכים אותו לנוזלי ולדליל ולמעשה מחלצים את השומן העודף מתוך תאי השומן.

התפקיד השני של הקנולה, לאחר שבוצעה המסה של השומן, הוא לשאוב את השומן החוצה.

שאיבות שומן ניתן לבצע בכל מיני אזורים בגוף, החל באזורים גבולים כמו בטן או ירכיים וכלה באזורים קטנים כמו זרועות ואפילו סנטר וצוואר.

למי מתאימה שאיבת שומן

הרבה אנשים טועים במחשבה שלהם על שאיבת שומן. שאיבת שומן אינה נועדה לירידה במשקל, כי אם להיפטר מעודפי שומן ״תקוע״. זה נכון שלאחר שאיבת שומן תהיה ירידה במשקל, שכן התבצע הליך של הוצאת רקמות מהגוף, אך הטיפול עצמו אינו נועד להחליף דיאטה או פעילות גופנית לצורך ירידה במשקל.

שומן תקוע הוא אותו שומן שנמצא באזורים מסויימים בגוף, והוא כמעט ואינו יורד בשיטות הרזייה מסורתיות.

שאיבת שומן מתאימה למטופלים ומטופלות אשר נמצאים במשקל יציב, 5 ק״ג לכאן או לכאן, אשר יש להם מצבורי שומן תקוע ושאינם מצליחים להפטר ממנו.

אזורים לשאיבת שומן

האזורים המתאימים לשאיבת שומן הם כל מקום בגוף שבו קיים שומן תקוע. השומן יכול להצטבר בכל מיני אזורים בגוף ולהשתנות בין אדם אחד לאחרת, אך האזורים הנפוצים ביותר הם:

שאיבת שומן בירכיים

הירכיים הם אחד האזורים הנפוצים בהם מצטבר שומן. השומן שמצטבר מביא למראה של רגליים רחבות באופן שאינו פרופורציונלי עם שאר הגוף. הירכיים יכולות לצבור שומן בכל אזור הירך, ואזורים נפוצים הם בחלק החיצוני של הירך.
שאיבת שומן בירכיים היא אחת הפרוצדורות הנפוצות ביותר. ניתן להסיר עד 5 ליטרים של שומן מכל ירך, מה שאומר שניתן להיכנס לטיפול עם ירכיים גדולות ולצאת עם ירכיים צרות.

שאיבת שומן בישבן

עם השנים והשינויים ההורמונליים מופיעים מצבורי שומן בכל מיני אזורים בגוף. אזורים שבעבר היו צרים ורזים לפתע מתחילים לצבור שומן ולגדול. כך קורה עם הישבן. הצטברות שומן בישבן נפוצה אצל נשים, לרוב אחר לידה, אך גם אצל גברים.

אצל נשים, הלידות וההריונות מביאים איתם סערות הורמונליות שמביאות את הגוף לחוסר איזון וזה גורם לשינויים בהצטברויות השומן בגוף. פעמים רבות אחרי לידה שומן מתחיל להצטבר באזור הישבן, ובייחוד באזורים החיצוניים של האגן.
ניתן לבצע שאיבת שומן בישבן כדי להיפטר ממצבורי השומן הללו ולחזור למראה רזה ומהודק.

שאיבת שומן בבטן

הצטברות של שומן בבטן אופיינית בעיקר לגברים, אך מופיעה פעמים רבות גם אצל נשים. עם הגיל ישנה ירידה בתיפקודי גוף שונים. החל מגיל 35 ומעלה הגוף מתחיל ״לפקשש״ וניכרת האטה בתפקודי גוף שונים. הדבר משפיע גם על הצטברויות השומן בגוף. הצטברות שומן בבטן שמתחילה להופיע החל מאמצע שנות השלושים והלאה נפוצה מאוד, ולעיתים גם מטופלים ומטופלות בעלי אורח חיים בריא שמים לב ששומן מתחיל להצטבר באזור זה.
כמו בירכיים, גם שאיבת שומן בבטן היא פרוצדורה נפוצה שמבוצעות בישראל אלפי פעמים בשנה.

שאיבת שומן במתניים

כחלק מהצטברות שומן בטני, ניתן להבחין גם בהצטברות שומן במתניים. הצטברות שומן זו יכולה להגיע ביחד עם הצטברות שומן בבטן, ויכולה להופיע גם בלעדיה. תופעה זו מוכרת בשם ״ידיות אהבה״ (Love Handles). למי שהצטברות השומן במתניים מפריעה, ניתן לבצע שאיבת שומן פשוטה וזריזה שתוריד את כמות השומן באזור זה ותבליט את עצמות המותן ואת הצורה הטבעית של הגוף.

שאיבת שומן בחזה

לעיתים מפתיע לגלות שניתן לבצע שאיבת שומן בחזה. ברוב המקרים, שאיבת שומן בחזה אינה מתבצעת מפני שישנו שומן תקוע בחזה, אלא לצורך הקטנת החזה והורדת נפחו. לא אחת נשים שפונות לניתוח הקטנת חזה יקבלו המלצה לבצע שאיבת שומן. מאחר והחזה מורכב בחלקו מרקמות שומן, ניתן לבצע שאיבה וע״י כך להקטין את גודל החזה.

פרוצדורה זו נפוצה מאוד גם אצל גברים בעלי חזה נשי ולא מעוצב. טיפול זה נקרא גניקומסטיה ופעמים רבות התופעה תיפטר ע״י שאיבת שומן ולא ע״י הסרה כירורגית של רקמות מהחזה.

שאיבת שומן בזרועות

חלקה האחורי של הזרוע הוא אזור מועד להצטברות שומן, וקשה להסיר את השומן התקוע מאזור זה. הצטברות של שומן בזרועות, שלא אחת נקראת ״מלח פלפל״ מפריעה לגברים ונשים רבים ורבות. הצטברות השומן בידיים לא רק גורמת למראה יד גדולה שאינה תואמת לפרופורציות הגוף, אלא גם עלולה לגרום לבעיות רפואיות כמו שפשפות והופעה של פטרת או פצעים קטנים, ובנוסף להוריד מאיכות העור ולהביא למראה מקומט או עם צלוליט וסימני מתיחה.
שאיבת שומן בזרועות נקראת ״שאיבת שומן בינונית״ שכן מדובר באזור שהוא בינוני בגודלו, ולרוב ניתן להסיר את כל השומן העודף שנמצא באזור זה.

שאיבת שומן בבית השחי

אזור זה אופייני לנשים, ובעיקר לנשים אחרי הריון. הצטברות שומן בקדמת בית השחי נקראת לעיתים ״שד עודף״. האזור הקדמי של בית השחי צובר רקמת שומן וקשה מאוד להיפטר ממנה בדרכים מסורתיות. ניתן לבצע שאיבת שומן באזור זה ולהעלים את השד העודף, או במקרים מורכבים יותר, לכרות את השומן העודף ולבצע תפירה באזור שלא יראה לעין.

שאיבת שומן בסנטר

התופעה של הצטברות שומן בסנטר היא תופעה מוכרת. לעיתים הגיל הוא לא זה שמשפיע על הופעת השומן בסנטר, אלא דווקא מבנה גנטי. הצטברות של שומן בסנטר נקראת גם ״סנטר כפול״, וניתנת לפיתרון בשאיבת שומן פשוטה ומהירה.

שאיבת השומן תפתור את מראה הסנטר הכפול, תבליט את קו הלסת ותהדק את העור חזרה למקומו. מטופלים שעוברים את השאיבה הקצרה הזו מדווחים על שביעות רצון גבוהה מהטיפול שכן הוא משנה את מראה הפנים בחזית ובעיקר בפרופיל.

אזורים לשאיבת שומן
כל האזורים לשאיבת שומן

עיצוב הגוף ע״י שומן

בעזרת שאיבת שומן ניתן גם לבצע פיסול ועיצוב של הגוף. לדוגמא, ניתן ליצור מראה של קוביות בבטן ע״י שאיבת שומן. שאיבת השומן מתבצעת לפי הקווים הטבעיים של שרירי הבטן, בעוד שבאוזרי הריבועים או הקוביות, משאירים מעט שומן שמבליט את המראה הטבעי. פרוצדורה זו נפוצה אצל נשים וגברים גם יחד ומביאה לתוצאות מרשימות ביותר. במקום רק להסיר את השומן הבטני, ניתן להסיר אותו ולצאת מהטיפול עם מראה חטוב ויפה.

דוגמא נוספת לעיצוב הגוף ע״י שומן היא הגדלת חזה בשומן עצמי. פרוצדורה שהולכת ונהיית פופולרית בארץ, וזאת מאחר ומדובר בהגדלת חזה ללא שתלים או החדרה של גוף זר, והיא מגדילה את החזה לנצח.
בהליך זה מבצעים שאיבה של שומן מאזור אחד בגוף, ולאחר עיבוד קל של השומן מזריקים אותו לחזה של המטופלת. מדובר בפרוצדורה קלה שיכולה להגדיל את החזה במידה שלמה, ואינה דורשת תקופת החלמה ארוכה או החלפה של שתלים בעתיד.

עיצוב גוף ע״י שומן עצמי ניתן לבצע באזורים נוספים כמו הזרקת שומן לאזורים בפנים, לגב כפות הידיים ועוד.

מחירים לשאיבת שומן

המחירים לשאיבת שומן משתנים לפי היקף שאיבת השומן, האזור או האזורים שנבחרו, ותק הרופא המטפל והמוניטין שלו. איכות הציוד הרפואי וחדר הניתוח גם הם משפיעים על המחיר.

טווח המחירים הוא רחב ויכול לנוע בין 10,000 ש״ח ולהאמיר עד 50,000 ש״ח במקרים של שאיבות שומן מקיפות שמטפלות בכל הגוף.

להצעת מחיר ללא התחייבות
נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך
פילינג והבהרת כתמי עור

העלמת כתמי עור ישנם קרמים ותכשירים רבים המתיימרים להסיר פיגמנטציה או כתמי עור, אך הם לא מגיעים לתוצאה של הדבר האמיתי. כאשר מבצעים טיפול הסרת כתמי עור ניתן להגיע לשכבות

לקריאה מפורטת »
הצרת נרתיק

ניתוח הצרת נרתיק הצרת נרתיק הוא טיפול שהפופולריות שלו בארץ הולכת ועולה, אך מעטות הנשים שמדברות על כך. זהו טיפול שמצר את דפנות הנרתיק, משיב את התחושה באזור ומשפר את

לקריאה מפורטת »
עיצוב סנטר

עיצוב סנטר הסנטר הוא איבר שלא מקבל הרבה תשומת לב, אך הוא משפיע משמעותית על צורת הפנים. עיצוב סנטר בשתל, או לחלופין הקטנת הסנטר, הן פרוצדורות אסתטיות שמשנות את מראה

לקריאה מפורטת »
הקטנת שפתי הפות

הקטנת שפתי הפות – לביופלסטי לביופלסטי, הקטנת שפתי הפות, הוא ניתוח אסתטי שמשפר משמעותית את מראה הפות. זה טיפול פשוט שגורם לפות לשוב ולהראות אסתטי ונקי, אינו דורש החלמה ארוכה

לקריאה מפורטת »
ניתוח גומות

ניתוח גומות ניתוח גומות חן הוא אחד מהניתוחים האסתטיים הפשוטים ביותר. בתפר אחד החיוך משתנה ומקבל חינניות. קראו במאמר איך מבצעים את הטיפול, לכמה זמן הוא מחזיק וכמה עולה ניתוח

לקריאה מפורטת »
הרמת גבות

כל השיטות להרמת גבות הרמת גבות הוא טיפול אסתטי שמשנה את מראה הפנים. העיניים הן חלון לאישיות שלנו והרמת גבות פותחת את החלון הזה ונותנת לפנים ולעיניים מראה חיוני וצעיר.

לקריאה מפורטת »
מאמרים נוספים מהבלוג שלנו
תיקון צלקות
תיקון צלקות

אנו נוטים לחשוב שרקמה צלקתית מופיעה רק בשכבות העור העליונות, אלו שניתן לראות, אך האמת היא שרקמה צלקתית מופיעה בכל רקמות הגוף לאחר שקרתה טראומה

להמשך קריאה »
המסת שומן בלייזר
המסת שומן בלייזר

שאיבת שומן נמצאת איתנו כבר כמה עשורים ומדובר בהליך פולשני שממס את השומן בתאים ולאחר מכן שואב את השומן החוצה.שאיבת שומן קלאסית מבוצעת ע״י החדרת

להמשך קריאה »
היפרדות בטנית
היפרדות בטנית

היפרדות בטנית היא תופעה שמרחשת באופן טבעי אצל נשים בהיריון וברוב המקרים התופעה הזו מסתדרת מעצמה. במקרים מסויימים (ולא מעטים בכלל) ההיפרדות הבטנית אינה מסתדרת

להמשך קריאה »
הזרקת שומן עצמי
הזרקת שומן

הזרקת שומן היא טכניקה יחסית ותיקה בתחום המילויים, אך כיום שומעים עליה יותר ויותר.הזרקת השומן מתבצעת ע״י שומן עצמי של המטופל או המטופלת והיא הדיבור

להמשך קריאה »
שתפו עם אחרים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email